Synergie technologií podle Mickey Mouse

Synergie technologií podle Mickey Mouse?

Nedávno jsem přes Facebook na dálku sledovala, jak část mé vzdálenější rodiny tráví s dětmi dovolenou. Děti si užívaly zábavu a rodiče byli v podstatě jen organizační tým, který běhal, plánoval a kreativně vymýšlel, jak se vyhnout všemožným nástrahám i frontám na zmrzlinu. Na dovolených se tak často z rodičů stávají chodící peněženky a svým způsobem event manažeři. Jejich hlavní starostí pak je, aby vše běželo co nejlépe a jejich klienti (pardon, děti) byli s připravenými zážitky spokojení.

Podobný pocit měli donedávna asi i rodiče, kteří se svými ratolestmi přijeli do Disney Worldu na Floridě. Tolik lákadel a tak málo času! Připočtěte k tomu všudypřítomné fronty u těch nejoblíbenějších atrakcí i nutnost přestávek na jídlo a na rodinnou frustraci máte zaděláno. A to je přesný opak pocitů, s nimiž byste podle zakladatele Walta Disneyho měli odjíždět.

Proto park od letoška nabízí náramek MagicBand, který společně s on-line aplikací MyMagic+ zajistí, že si návštěvu užijete naplno a hlavně bez stresu. Doma si pohodlně naklikáte, na jaké atrakce byste rádi, a aplikace doporučí vhodný itinerář, abyste nelítali zbytečně tam a zpátky. Navíc vám je zarezervuje, takže se vyhnete frontám. Pokud chcete, můžete si na webu vybrat, kde a především co byste rádi obědvali, a když potom do restaurace dorazíte, osloví vás usměvavý číšník vašim jménem a za chvíli vám donese požadovaná jídla. A to i přesto, že jste se mezitím přesunuli na druhý konec restaurace, odkud má dcera lepší výhled na Sněhurku. Jak je to možné? Samozřejmě díky zmíněnému náramku MagicBand, který má v sobě zabudovaný krátkovlnný RFID čip sloužící např. jako bezkontaktní vstupenka i 2,4 Ghz vysílač, díky kterému o vás číšník ví, ještě než k němu přijdete. Vše funguje jako magie a manažeři Disney Worldu také chtějí, abyste si přesně tohle mysleli. Za onou magií se však schovává bezpočet čidel rozesetých po celém parku a hlavně práce stovek lidí, kteří systém za závratnou miliardu dolarů od roku 2008 vyvíjeli.

Kromě spokojenějších zákazníků ochotnějších utrácet další peníze v obchodech se suvenýry i v restauracích přináší MagicBand a MyMagic+ managementu parku i možnost sledovat, jaké jsou vzorce chování návštěvníků. A podle toho pak třeba upravit otevírací doby jednotlivých atrakcí či rozmístit personál. Celý systém je tak úžasným příkladem synergie technologií, která je přínosná nejen z uživatelského, ale i z ekonomického hlediska.


PS: Pro jednoho klienta nyní pracujeme na něčem podobném. Náš prototyp platebního náramku se právě testuje a sami jsme zvědaví, jestli po něm český trh touží. Když to jen trochu půjde, dáme vám vědět…

Autor: Kateřina Coops

0 komentářů:

Okomentovat