INTERAKČNÍ DESIGN - TREFA DO MODRÉHO


INTERAKČNÍ DESIGN - TREFA DO MODRÉHO


Připojovali jste někdy elektronické pero k tabletu? Obvykle musíte nejdřív jít do nastavení, v něm najít samotné pero, vybrat jeho typ, přijít na to, jak se aktivuje, a na konci potvrdit připojení. Jestli vám to připadá trochu krkolomné, nejste sami.
Ten samý pocit měli i vývojáři aplikace Penultimate, a proto do ní přidali jednoduchý modrý terčík. Stačí se špičkou pera terčíku dotknout a aplikace ho připojí sama. Nemusíte ani nic potvrzovat tlačítkem „Připojit“, aplikace naopak sama potvrdí, že jste připojeni.

Nezmiňuji to proto, abych zde Penultimate propagovala, ale protože se jedná o krásný příklad promyšleného interakčního designu. Z interakcí se skládá celý náš život. Ať už zapínáme mikrovlnku, kupujeme si lístek na tramvaj nebo otevíráme krabičku s antibiotiky, vždy jde o svého druhu interakci. A dobře navržené interakční rozhraní nám pak dovolí provést vše, co potřebujeme, bez zbytečného hledání a přemýšlení. Nejenom, že je to rychlejší, ale navíc to přináší i určité uspokojení a radost – je to stejné, jako když zjistíte, že na vás někdo myslí, že dokáže předvídat vaše potřeby, váš způsob jednání.


A stejné je to se službami a produkty, poněvadž i ty jsou „interakčním rozhraním“ mezi firmou a zákazníky. Když zákazníkům jejich interakce při využívání vašich služeb usnadníte, nebudou jen používat vaše služby častěji, ale především jim dáte možnost mít vaši značku rádi. V designu interakcí je dnes obrovský prostor pro inovace. V každodenním životě zažíváme spoustu drobných i větších frustrací, které nás jako zákazníky od dalších kontaktů s danou značkou, produktem či službou odrazují. A přitom by mnohdy stačilo, aby se někdo jen trochu zamyslel a místo položek hluboko v menu před nás postavil obyčejný modrý terč.




0 komentářů:

Okomentovat