CO JE DESIGN SLUŽEB

CO JE DESIGN SLUŽEB



Design Služeb je poměrně nový obor (v Čechách opravdu v plenkách) založený na spolupráci všech, kteří se na celém procesu služby podílí - tj. poskytovatel, dodavatel, zaměstnanci, koneční zákazníci, uživatelé, atd...
Nabízí nové, kreativní metody inovace jako například:
1. Vizuální mapování celého procesu služby (např. v kavárně se může jednat o zmapování služby od internetových stránek, reklamy, převozu kávy, obsluhy kávovaru, obsluhy návštěvníka, až po úklid, výplaty, atd...). To vše za účelem identifikace neefektivních bodů (dodávka čerstvé kávy přijíždí v nevhodnou dobu, zaměstnanci musí objednávky dvakrát zbytečně přepisovat, návštěvník musí dlouho na kávu čekat, atd...),
2. Výměna nápadů mezi zaměstnanci (obsluhou, uklízečkami,... šéfy, návštěvníky, atd...)
3. Rychlé a levné testování nových nápadů na jednoduchých prototypech...
Metod je nespočet, ale hlavní je idea - dívat se na služby z různých úhlů pohledu, ale zejména s empatií k uživatelům služby.

Celý článek najdete na blogu Terezy Procházkové zde.

0 komentářů:

Okomentovat